Friday, May 1, 2009

Mereka semakin berani!!

7.30 pagi, mata aku mula celik. Entah apa kena ngan aku hari ni boleh terbangun awal dari waktu sepatutnya. Alarm punya la chatek setting kul 1 tengah hari nak bangun. Argghh.. apasal boleh terjaga ni, aku nekad nak tido balik. Then after 3 - 4 round try bergolek ke kiri ke kanan. Ternyata masih gagal! Aku pasrah. Haha!! Apa nak buat pagi-pagi buta ni, budak-budak lain sume tengah sedap membuta, ngadap bantal, ngadap bear gf bg. Tak kan aku nak turun jogging sorang-sorang kot pagi ni. Aduihai.. potong betul la, patut time cuti-cuti ni la nak bangun lambat.


Memandang lagi beberapa hari aku akan pulang, aku cuba mengambil altenatif ini untuk mengemas dan memacking ape yang patut. Segala bagai pulut rendang, buah kelapa, periuk belanga yang mana boleh disumbat aku cuba untuk bawanya pulang sebagai cenderahati dan buah tangan dari aku untuk warga di JB tanda ingatan aku pada mereka. Aku tak lupakan korang la babe!! Haa.. Dah tu, korang tak pandai-pandai nak datang Panti 7 tuntut nanti. Ala, anggap jerk barang-barang ni ada aku belikan untuk korang.


10.45 pagi, lepas settle kan barang-barang untuk dibawa balik next week. Aku cuba mencari sesuatu untuk dibuat untuk mengisi waktu pagi aku hari ini. Daripada menyapu lantai, mengelap cermin tingkap hingga membuang sawang-sawang yang ada di dinding aku buat. Huh! Penat juga rasanya bergotong-royong membanting tulang pepagi hari ni. Haa, ni sume penangan bangun awal punya pasal.


Badan mula terasa penat, keringat mula mengalir. Tapi, masih ada kerja yang aku terlepas pandang nak buat seminggu dua ni. Basuh baju! Aku memang malas bebeno bab-bab basuh membasuh ni. Selagi tak berbaldi baju-baju kotor tu, jangan harap aku nak basuh.
Pakai tangan babe nyental, Mahu tak malas, penat, lengguh sendi tulang sume ada la! Nak tak nak, pagi ni aku kena settle kan juga sume ni. 3 tahun, kadang terasa susah hidup bujang ni, sume benda kena lakukan sendiri. Harap hari ni panas hingga ke petang, kerana baju kain banyak di jemuran.




12.05 tengah hari, pandangan sekitar kampus yang menyenangkan dengan cuaca yang baik sesuai untuk melakukan aktiviti harian. Yaa! ni la view yang korang akan lihat jika duduk di block aku sekarang. Pakaian kaum hawa itu juga sering aku lihat dijemur dengan slumber mereka bagai takde siapa yang melihat. Huh! aku sendiri pun tak tau siapa yang empunnya. Setahu aku, penghuni block aku ni semuanya lelaki rupawan, tiada pula si gadis chantek yang di tinggal. Persoalan ini masih belum terjawab hingga sekarang. Siapakah empunya coli itu?





p/s: tak kan makcik cleanner tumpang jemur kot!

7 comments:

  1. waddahell feq!!
    sape punye?? sape punye??
    hangkat tangan!!
    hahahaha..
    jom kite pikiq sesame..
    sttle kan misteri y ader!!
    *jgn bia kan idup ini d selubungi misteri*

    ReplyDelete
  2. mcm lah ku tak tau...kan ko pu nye....
    syafiq malam2 wt part time kat kg air..

    ReplyDelete
  3. wahhhhhh.
    giler rare kat hostel laki ade bra ngan spender.
    kaler pink lak tuh!

    *weh.aku pon nak suvinor sabah!!!

    ReplyDelete
  4. coli ke panties ke...
    nasi lemak ayam gua jgn buat2 lupe...

    ReplyDelete
  5. tu pakcu punye tuuuuu!

    haha ;p

    ReplyDelete
  6. hah! ape lagi, mandrem r! haha..

    aku datang panti 7 ko xbukak pintu,siap ko! :P

    ReplyDelete