Wednesday, May 20, 2009

Akak Nama Siapa?

Bahagian 2.

Yeah! Hari baru, minggu baru buat aku. Tah, aku terasa semacam. Bersemangat jerk nak pergi kerja
lately ni. Ada something yang membuat aku tak sabar-sabar nak sampai ke office. Kalau boleh sebelum subuh aku dah nak tepacak depan office. Huh, tak pernah aku rasa semacam nih. Happy kot! haha.


Pagi yang dingin. Seperti biasa, deringan nada polyphonic nokia cikai Jalan Petaling ni lah yang akan mencelikkan aku dari tidur yang panjang. Mana nak panjang, kalau boleh sebelum Buliten Utama melabuhkan tirainya aku dah nak membuta. Penat babe, selepas seharian bekerja keras. Haha. Mandi di waktu ayam baru nak berkokooook bukanlah favourite aku sangat sebenarnya. Huh!


Terasa sunyi pagi ni, masih belum kedengaran deruan enjin-enjin kereta di jalanan. Masih belum kelihatan kelibat mat-mat rempit dengan tungangan mereka. Hanya kedengaran deruan angin-angin pagi dan suara-suara burung kecil bersiulan indah mensyukuri ciptaan Nya.


Aku melangkah longlai, melangkah longlai menuruni anak tangga turun ke tingkat bawah untuk mendapatkan motor ber cc rendah aku. Yeah! Masih berkilat. Haha. Kesesakan di ibu kota ini membuatkan aku sedikit terganggu, tapi ini lah yang aku terpaksa lalui setiap pagi lingkungan 15 minit sebelum sampai ke
office dengan selamatnya.


"Morning Shafeq! dah breakfast? jom breakfast kat bawah."


Hah? Biar betul akak ni. Rasa-rasa aku ke yang kena payung dia ke ni? Tengah kering ni. Damn!





Bersambung...




p/s: breakfast kat eastern mall tak ajk!

4 comments:

  1. owh...
    u menggatal rupanya kat kl heh...
    i igt u praktikal...
    brani u heh...

    ReplyDelete
  2. u dah tunang ke?
    u tipu i he...
    u ckp single lg...

    ReplyDelete