Thursday, May 14, 2009

Akak Nama Siapa?

Hari ini merupakan hari kelima aku masuk bekerja. Huh! Kelihatan segak, segak daripada biasa. Berkasut kilat, rambut tersisir rapi, baju kemas bergosok dan kadang kala bertali leher.

Rutin harian aku kini bermula sekitar awal 5.45 pagi. Aku kini masih dalam proses untuk sesuaikan diri dengan rutin harian aku yang baru ni. Bangun di awal pagi, mandi dan terus ke pejabat seawal 8.00 pagi dengan menyusuri Jalan Jelatik yang agak sesak pada waktu pagi.

Damn! Aku terlewat. Jam aku menunjukkan tepat pukul 8.33 pagi, sedikit kelewatan hari ini. Apa aku nak jawab dengan Mr Singh nanti! Kusut! Aku menyusun ayat, agak-agak yang sedap bila sampai telinga dia nanti. "Kenapa lambat nih? Jalan jem Mr Singh. Kamu naik apa? Motor." Boleh lah tu kot. Hahaha.

"Selamat pagi Shafeq" Ucap akak manis sebelah meja aku. Fuhh! cantik betul akak hari ni, kena pulak dengan tudung ala-ala Ekin. Terkelu pulak lidah hari ni.
Aku hanya tersenyum tersipu malu. Haha.Damn! asal dengan aku nih. Cool, cool..
"Kak! Mr Singh dah masuk? Belum dik!" Fuhh.. nasib baik.



bersambung...




p/s: damn! aku jatuh chenta dengan akak sebelah!

6 comments:

  1. oi.
    br start prktikal kan da kau jth chenta ngan akak tuh.
    adoiyai!

    ReplyDelete
  2. wo0ho0...feq da jatuh chenta...abes ar...

    ReplyDelete
  3. hish! ngok ngek! weh aku kat kl la nih. tgh final. roger la weh! ko tu tgh rajin nak g opiz aku tau.. haha!

    ReplyDelete
  4. mamat ni jumpa budak2 hingus meleleh pun bleh jatuh chenta..
    xgitu capix?
    haha

    ReplyDelete
  5. Pembetulan!
    Akak tuh yg ushar2 gua..
    haha

    ReplyDelete
  6. pewitttt.

    sudah jatoh cinta!

    hee

    ReplyDelete